• کاهش احتمال حملات قلبی: پیاده روی کمک می کند تا قلب شما سالم بماند و مـــــیزان کلسترول بد (LDL) را در خــــون کاهش و میزان کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد. یک برنامه پیاده روی منظم همچنین احتمال ابتلا به فشارخون بالا، یکی از عوامل بیماری های قلبی، را نیز کاهش می دهد.
  • تنظیم فشارخون: اگر فشارخونتان بالاست، پیاده روی به شما کمک می کند آن را پایین بیاورید.
  • کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2: ورزش مداوم احتمال ابتلای شما به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. اگر خانمی هستید که اضافه وزن زیادی دارید و در معرض ابتلا به دیابت هستید، پیاده روی می تواند به شما برای سوزاندن قند خون بیشتر کمک کند.
  • تنظیم دیابت: اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید، یک برنامه پیاده روی منظم می تواند به شما برای سوزاندن قند بیشتر و کاهش قند خون بدنتان و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند تا بیشتر زندگی کنید.
  • کنترل وزن بدن: راه رفتن باعث کالری سوزی می شود که به شما برای تنظیم وزن بدنتان بسیار کمک می کند. مثلاً زنان میانسالی که بیش از 10،000 قدم در روز پیاده روی کنند، نسبت به همنوعان غیرفعال خود، چربی بدنشان کمتر است.
  • کاهش استرس و تقویت روحیه: پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای دفع استرس بدن است. پیاده روی منظم همچنین می تواند افسردگی و اضطراب را نیز در افراد از بین ببرد.
  • قوی و فعال می مانید: هر چه سنتان بالاتر می رود، پیاده روی منظم باعث می شود که دیرتر بیفتید و همیشه قوی و فعال و پر جنب و جوش می مانید، درست مثل جوانیتان.